пʼятниця, 8 грудня 2023 р.

Зустріч № 7 10-Б

Тема:  «Формула здорового ставлення до життя»

Конспект

Що ж таке ЗДОРОВ'Я?

Здоров’я – поняття багатопланове, це не лише відсутність хвороб, але й високий рівень  пристосування, благополуччя, комфортне психологічне самопочуття, толерантні соціальні відносини. На сучасному етапі виділяються такі складові здоров’я людини: 

- духовне

- соціальне

- психологічне 

- інтелектуальне

- емоційне

- фізичне  

- особисте

Всі аспекти здоров’я людини однаково важливі й розглядаються у взаємозв’язку. 

Фізичне здоров’я людини – це такий стан організму, коли показники основних систем перебувають в межі фізіологічної норми і адекватно змінюються під час взаємодії людини з довкіллям.

Інтелектуальне здоров’я - охоплює норму структурно-функціонального базису інтелекту, який виявляється в нормальному рішенні різноманітних завдань вербально-логічної і логічно-алгоритмічної взаємодії з оточуючим середовищем.

Емоційне здоров’я – це уміння управляти своїми переживаннями. 

Психічне здоров’я визначається показниками:- як ви ставитись до себе;- як ви ставитись до друзів;- як ви ставитись до потреб життя.

Соціальне здоров’я – повага до духовних цінностей своєї сім’ї, свого народу, всього людства. 

Здоров’я особистості – це самовдосконалення і саморозвиток, самооцінка і свобода, здатність бути особистістю.

Процес виховання свідомого ставлення учнів до власного здоров’я, здоров’я інших людей здійснюється шляхом передачі знань і формування умінь і навичок зміцнення та збереження здоров’я, виконання практичних дій здорового способу життя.

Навчання здоровому образу життя є системним і сприяє гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів. Воно не зводиться до періодичного спрямування на усвідомлення здорового способу життя як цінності учнівського колективу. Така робота передбачає:- по-перше, вивчення уявлень молоді про здоровий спосіб життя і розробка методів оцінювання здоров’я індивіда;- по-друге, формування свідомості і культури здорового способу життя;- по-третє, розробку методик, тренінгів навчання молоді здоровому способу життя.

Формула здорового способу життя: «зберігати, розвивати, відновлювати».

У давні часи одним із найдієвіших оздоровчих засобів - фізичними вправами - користувалися для стимуляції здоров'я, як здорові, так і хворі люди. На думку давньогрецького філософа, лікаря Гіппократа у тілі людини є чотири соки: кров, флегма, жовта жовч і чорна жовч. Кров знаходиться в артеріях і венах, флегма - у мозку, жовта жовч - у печінці, чорна жовч - у селезінці. Якщо соки змішані у певних кількостях і пропорції, - людина здорова. Арістотель писав: «Здоров'я людини – щастя». Найбільше щастя полягає у пречудовій мудрості. Людське щастя розкривається у розсудливості і цнотливості. Насолода людини — у діяльності, а фізичний стан має поєднуватися з душевною активністю. 

Вести правильний спосіб життя - це перш за все дотримуватись законів природи - жити в гармонії з нею і з самим собою. Постійне спілкування з природою, рух, раціональне харчування, відмова від шкідливих звичок (куріння, алкоголю, наркотиків), закалювання – запорука здоров’я. Розпочинати можна з щоденних вправ набору енергії і невеликого фізичного навантаження. Краще всього робити це вранці після сну на свіжому повітрі. Аргументи за здоровий спосіб життя,

1) економічна вигода (економія від 350 гривень на рік і більше залежно від вартості сигарет, пляшки горілки);

2) не працювати для збагачення тютюнових та алкогольних компаній;

3) відсутність залежності;

4) сила волі, вміння протистояти рекламі і спеціальному тиску;

5) відсутність психологічного дискомфорту (тривоги та пошуку часу і місця викурити сигарету);

6) збереження потенції;

7) здорове покоління;

8) мої близькі не є пасивними курцями (турбота про близьких);

9) благополуччя в усіх сферах життя;

10) здорове життя і здорове майбутнє покоління.

Ведення правильного способу життя - здорового способу - можливе завдання для кожної людини. А наше завдання виховувати, формувати, розвивати гармонійну, здорову особистість. Ми, педагоги, вихователі нашої школи прагнемо опиратися у своїй роботі на:

- мобілізацію та використання скритих резервів людини, учнів;

- самовдосконалення і саморегулювання людської волі;

- встановлення тісного контакту з природою;

- формування вміння жити за її законами;

- творчі процеси людини.

За допомогою знаннь про здоровий спосіб життя :

-відпрацьовуються уміння і навички поводження у різних життєвих ситуаціях,

 - учні навчаються  формувати важливі психологічні установки, 

-усвідомлюють значимість людських та родинних цінностей, 

 -розвивають комунікативність, емпатію, толерантність, уміння співробітництва та інших рис гармонійно розвиненої особистості.


Немає коментарів:

Дописати коментар